[Archiwum]

[Skryptorium]

[Opis]

[Historia]

[WFRP]

[Tunele]

UWAGA: strona została przywrócona w postaci z roku 2006. Niekoniecznie wszystko działa tak jak powinno. Jest to forma TYMCZASOWA!

Karak Khaz

Nazwa Karak Khaz w krasnoludzkim języku Khazalid oznacza w przybliżeniu "Bezpieczne przejście" (Karak to "trwały", "wieczny"; może także oznaczać "bezpieczny"; natomiast Khaz oznacza "podziemny hall").
Ta niewielka twierdza położona jest nieopodal wschodnich brzegów jeziora Czarna Woda w Górach Krańca Świata. Pełni ona bardzo ważną rolę w utrzymaniu szlaków podróżnych pomiędzy Karaz - A - Karak na południu a Zhufbar i Karak - Kadrin na północy. Ponadto stanowi - wraz z kilkoma innymi twierdzami i posterunkami - pierwszą linię obrony w razie ataku od wschodu.
W planach strategicznych pełni natomiast rolę punktu wyjściowego do ataku na utraconą twierdzę Mount Gunbad. W tym celu odbywają się stałe prace mające na celu przygotowanie i powiększenie tuneli łączących twierdzę z resztą systemu łączności krasnoludzkiej, a także powiększenie i wzmocnienie samej twierdzy. W przyszłości to właśnie tutaj będą stacjonować oddziały korpusu ekspedycyjnego udające się na wschód.
Twierdza specjalizuje się w opracowywaniu planów taktycznych, zbieraniu informacji i szkoleniu mniejszych oddziałów wojskowych. Współpracujemy ściśle z Karak Kadrin - twierdzą nieustraszonych Zabójców Trolli, dzięki czemu uzyskujemy nie tylko cenne doświadczenia w walce z Chaosem, ale także pomoc oskonałych wojowników. Bezpośrednim suwerenem jest Hargrin Ironfist - władca twierdzy Zhufbar - siedziby potężnej Krasnoludzkiej Gildii Inżynierów. Dzięki temu nasza twierdza wyposażona jest w najpotężniejszą i najnowocześniejszą broń.