|
UWAGA: strona została przywrócona w postaci z roku 2006. Niekoniecznie wszystko działa tak jak powinno. Jest to forma TYMCZASOWA!
Karak Khaz
Nazwa Karak Khaz w krasnoludzkim języku Khazalid oznacza w przybliżeniu "Bezpieczne przejście"
(Karak to "trwały", "wieczny"; może także oznaczać "bezpieczny"; natomiast Khaz oznacza
"podziemny hall").
Ta niewielka twierdza położona jest nieopodal wschodnich brzegów jeziora Czarna Woda
w Górach Krańca Świata. Pełni ona bardzo ważną rolę w utrzymaniu szlaków podróżnych pomiędzy
Karaz - A - Karak na południu a Zhufbar i Karak - Kadrin na północy. Ponadto stanowi -
wraz z kilkoma innymi twierdzami i posterunkami - pierwszą linię obrony w razie ataku od wschodu.
W planach strategicznych pełni natomiast rolę punktu wyjściowego do ataku na utraconą twierdzę
Mount Gunbad. W tym celu odbywają się stałe prace mające na celu przygotowanie i powiększenie
tuneli łączących twierdzę z resztą systemu łączności krasnoludzkiej, a także powiększenie i wzmocnienie samej
twierdzy. W przyszłości to właśnie tutaj będą stacjonować oddziały korpusu ekspedycyjnego udające się na
wschód.
Twierdza specjalizuje się w opracowywaniu planów taktycznych, zbieraniu informacji i szkoleniu mniejszych
oddziałów wojskowych. Współpracujemy ściśle z Karak Kadrin - twierdzą nieustraszonych Zabójców
Trolli, dzięki czemu uzyskujemy nie tylko cenne doświadczenia w walce z Chaosem, ale także pomoc
oskonałych wojowników. Bezpośrednim suwerenem jest Hargrin Ironfist - władca twierdzy Zhufbar -
siedziby potężnej Krasnoludzkiej Gildii Inżynierów. Dzięki temu nasza twierdza wyposażona jest w najpotężniejszą
i najnowocześniejszą broń.
|