[Archiwum]

[Skryptorium]

[Opis]

[Historia]

[WFRP]

[Tunele]

UWAGA: strona została przywrócona w postaci z roku 2006. Niekoniecznie wszystko działa tak jak powinno. Jest to forma TYMCZASOWA!

Warhammer Fantasy RolePlay edycja polska

Niestety sporo okładek nosi wyraźne ślady użytkowania. Szczególnie przepraszam za okładkę Potępieńca - nieopatrznie pozwoliłem prowadzić tą kampanię znajomemu ;)


Liczmistrz Pierwszy(?) dodatek wydany na rynku polskim. Zawiera minikampanię (Powrót Liczmistrza), przez wielu uważaną za najlepszą, jaką napisano dla WFRP do tej pory. Grałem w tą kampanię, prowadziłem ją jako MG i mogę potwierdzić, że jest bardzo dobra. BG będą musieli zarówno walczyć o życie jak i dokonywać niełatwych wyborów. Dla MG wyzwaniem jest interesujące poprowadzenie tej kampanii i wykorzystanie pokładów możliwości jakie w niej drzemią (czytałem ten dodatek kilkanaście razy, za każdym razem odnajdując coś nowego i wymyślając nowe sposoby poprowadzenia), a gracze powinni być z niej zadowoleni - kampania zawiera sporą ilość walki, na dodatek dobrze umotywowaną. Przy tym jest o wiele bardziej skomplikowana - BG będą musieli wybierać między złem a jeszcze większym złem. Można tu znaleźć 6 gotowych bohaterów, nową profesję (Mnich) oraz dwa nowe czary i trzy przedmioty magiczne - wszystkie bardzo wredne. Kampanię można połączyć z innymi. Podane są wskazówki do Potępieńca i Wewnętrznego wroga

112 stron, Rok wydania: 1994, ISBN: 83-86572-05-02
Galeria bohaterów Składa się z dwóch broszur i zestawu 50 kart bohatera. Są nieco ładniejsze od tej z podręcznika, choć w Internecie można znaleźć jeszcze lepsze. Pierwsza broszurka zatytułowana Tworzenie życiorysu bohatera zawiera zestaw zasad, pozwalających opisać z najdrobniejszymi szczegółami tworzonego właśnie bohatera (jest to uzupełnienie zasad z podręcznika). Można się dowiedzieć zarówno jakiego koloru postać ma oczy, oraz czy nie ma aby dzieci. Jest tu też dodatkowych rzeczy - imiona, miejsce urodzenia, cechy sczególne postaci (na przykład jedna ręka czy też jedno oko). Także nieludzie znajdą tu coś dla siebie - szczególnie dla postaci elfów (tabelka imion). Druga broszurka, nosząca tytuł Gospoda "Graf Manfred" opisuje tytułowe miejsce i wielu BN-ów tam przebywających. Może być przydatna, choć pomysły na przygody nie są najwyższych lotów. Radzę zwrócić uwagę na postać stajennej - interesująco wykorzystany pomysł z duchem opiekuńczym.

16 + 16 stron, Rok wydania: 1994, ISBN: 83-86572-1-9
Księga Wiedzy Tajemnej Dodatek ten zawiera rozszerzenia zasad i trzy krótkie (niestety niezbyt ciekawe) przygody. Można tu znaleźć nowe zasady dotyczące broni palnej (znacznie rozszerzono listę dostępnych zabawek). Wiele miejsca poświęcono pancerzom: MG znajdzie tu zasady dotyczące uszkodzeń zbroi (mnóstwo rzutów i działań matematycznych - nie polecam stosowania podczas walki), można też wylosować pancerz magiczny. Co do magii, to prócz pancerzy, są tu też magiczne łuki i strzały. Jeśli komuś mało, to na dokładkę zbiór czarów i chowańce Chaosu. Całości dopełniają dwie nowe profesje (dla Krasnoludów i Elfów), zasady leczenia (i amputacji), oraz opisy - pochodzące z książki Drachenfels - statku pasażerskiego Cesarz Luitpold, Wielkiego Hospicjum (w końcu wiadomo gdzie wysyłać BG po każdej przygodzie) oraz kilku ważnych BN-ów z tej książki.
Jedna z przygód (Z niewielką pomocą moich przyjaciół) była swego czasu drukowana w MiM (jako przygoda do Kryształów czasu).

95 stron, Rok wydania: 1995, ISBN: 83-86572-10-08
Potępieniec Zbiór przygód połączonych w tytułową kampanię. Przygody można oczywiście wykorzystać w innych kampaniach, bądź osobno (przed każdą znajdują się uwagi, które to ułatwiają). Same przygody mają różny poziom i wielkość - od zaledwie krótkich spotkań po długie i wyczerpujące - jak na przykład kulminacyjna. Dodatkowo znajduje się tu przygoda Grona gniewu - jest ona łącznikiem pomiędzy Śmiercią na rzece Reik a Szarą Eminencją (kampania Wewnętrzny wróg). Rzeczywiście może być przydatna.
Prócz przygód można tu znaleźć nowe zasady dotyczące walki (ze swej strony nie polecam całości - Efektywna inicjatywa znacznie spowalnia rozgrywkę nie dając nic w zamian), nowe czary (magia wojenna i druidyczna) oraz magiczne przedmioty. I tu mała uwaga: Potępieniec na rynku brytyjskim został wydany przed Księgą wiedzy tajemnej, stąd w tej drugiej uzupełnienia i poprawki dotyczące łuków i strzał.

104 strony, Rok wydania: 1995, ISBN: 83-86572-06-X